marți, 24 septembrie 2013

ETHNO JAZZ FESTIVAL 2013

Un eveniment cultural de anvergura internationala, Ethno jazz festivalul 2013 se afla la a douasprezecea editie si se va desfasura in perioada 26-29 septembrie in trei orase ale Rep. Moldova: Comrat, Tirapol si Chisinau.

Zic interntional pentru ca, de-a lungul istoriei sale festivalul, a gazduit participanti din circa 40 de tari ale lumii. Valorile etice ale societatii precum toleranta si creativitatea, diversitatea traditiilor folclorice trecute prin prisma jazz-ului cosmopolit fac parte din esenta acestui eveniment important.

Recunoasterea meritelor acestui festival a fost intarita prin includerea (2009) a acestuia in Cartea Recordurilor a tarilor CSI si prin decorarea cu Medalia "Talent si vocatie" (2010) in cadrul programei "Pace prin arta" oferita de Worldwide Alliance "Peacemaker".

Editia actuala va gazdui participanti din Romania, italia, Suedia, Polonia, Mali, Elvetia, Franta, Germania, SUA, Austria si Rep. Moldova.



Aduc la cunostinta cititorilor doar cateva nume din componenta stelara a festivalului: legendele jazz-ului mondial Richard Galliano (Franta), Motion trio (Polonia), Paolo Fresu (IT), pianistul Jean Lundgren (Suedia), Eric Longsworth (SUA), Jean-Luc Di Fraya (Franta), avangardistii jazz-rock-ului elvetian, formatia Rusconi, Niccolo Faraci trio (Italia), Joscho Stephan trio (Germania) care, cu o inedita maiestrie revitalizeaza Gypsy Swing-ul modern al lui Django Reinhardt.

Cateva crampee din editiile anterioare le puteti gasi facand cautare pe acest blog sau apasand pe link-urile de mai jos:

Informatii mai detaliate referitor la acest eveniment veti putea citi pe tot parcursul desfasurarii acestuia accesand pagina ACTUALITATI MD (cultura) din bara orizontala.

In final vreau doar sa adaug ca la editia din acest an vor fi prezente si un atelier de creatie la Tiraspol, precum si expozitia de lucrari grafice a jurnalistului si directorului biroului Europa Libera la Chisinau, Vasile Butharu, sub genericul "Oenograme autumnale de Vasileb" - opere indeplinite in maniera jazzistica, create din culorile vinurilor Moldovei.

Va las in compania unei aliante geniale: Richiard Galliano/Winton Marsalis - Billie Holliday meets Edith Piaf.


Pe curand si auditie placuta va doresc, dragi cititori a blogului!







5 comentarii:

  1. Prea multe despre jazz nu ştiu, decât câteva şoapte şoptite de Johnny Răducanu pe vremea când mă invita la el să-mi arate pianul!
    Mă bucur că se face aşa ceva şi în Moldova.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Apropo di Johnny Raducanu, vorbesti serios? Cati ani aveai in momentul la care te referi, Radu?

      Ștergere
  2. Inca nu am inteles cine participa din partea Romaniei dar nici nu am avut timp sa cercetez. Daca afli, imi zici si mie, Radu? Multumesc pentru comentariu si o seara frumoasa iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mă bucură întotdeauna astfel de festivaluri şi evenimente culturale internaţionale. Mi-ar plăcea să particip şi eu la unul, mai alesc că sunetele instrumentelor muzicale sunt marea mea iubire. Îmi place foarte mult clipul pe care l-ai ales, o să-l ascult pe tot!
    Îţi mulţumesc mult, dragă Rodica! O seară minunată îţi doresc! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu iti multumesc, draga Stefania pentru cuvinte frumoase si ma bucur ca ti-a placut clipul - sunt sigura ca-l vei aprecia si mai mult dupa ce-l vei asculta in intregime. O saptamana frumoasa in continuare iti doresc, draga mea.

      Ștergere